Wednesday, May 18, 2011

aku pukul kau,kau pukul aku

perga dohan itu membo san kan.

dalam kehidupan kita manusia seharian. adalah kiranya bosan yang sangat jika bergadoh . gadoh dengan sebab musibab yang cipap. sebab yang busuk. yang ringan. yang kalau diberi perumpamaan, adalah seperti bulu dicelah punggung. takde siapa yang kesah. walaupun ada bulu, ia tidak pon menghalang tahi dan tidak langsung menjadi masalah. berbanding dengan bulu bulu yang lain.

oleh kerana facebook komuniti sosial yang paling berpengaruh masa kini,segala apa yang berlaku seharian tidak menjadi rahsia antara satu sama lain.yang kau baca wall aku,aku jeles tgk kau dengan orng lain,bekas kekasih tak puas hati dengan kekasih lamanya,macam macam2 hal.tuka relation dalam seminggu sampai 200 kali ape kes,gadoh pujuk gadoh pujuk sampai lebam.

peperangan boleh berlaku atas sebab² bodoh yang dibesar² kan oleh pihak yang tidak dapat berfikir waras . jadi berfikir lah masak², waras atas segala tindakan.jangan cepat nak marah je.. alasan piryed atau menopos adelah tidak boleh diterima sama sekali. ghodhob, adalah salah satu sifat mazmumah yakni sifat yang dibenci.ghodhob bermaksud marah. jadi renung²kan dan selamat beramal.

No comments:

Post a Comment