Tuesday, March 23, 2010

PASANG TELINGA!

Kepada mereka yang kehilangan siapa siapa yang sangat penting dan bermakna dalam waktu terdekat ini, aku cuma ingin kau tahu satu, aku, bersimpati. Betul. Tak, ini bukan lawak alaf dua puluh satu. Jadi bila baca ini, tolong jangan ketawa kena sampuk setan.

Aku rasa dulu. Aku rasa sekarang. Walaupun orang tu tak ditanam dalam tanah, tapi, dia pergi tak kembali. Maksudnya, dia hilang depan mata, dalam hati, ruang fikiran, minda kosong. Tiada. Aku dah cari. Tapi mana? Dia hilang mana? Entah. Aku tak tahu. Jangan tanya.

Awak dah hilang cinta awak.Kamu dah hilang orang kamu.Kau dah hilang sayang kau.Anda dah hilang hati anda.Awak dah hilang jiwa awak.Kamu dah hilang jantung kamu.Kau dah hilang 'dia' kau.Anda dah hilang intan anda.

Aku cuma ada lohong kosong yang gelap dan usang seluas bima sakti dalam hati kering yang sedang membusuk dan mereput. Ya, terima kasih. Ini hiperbola yang sangat bagus.Saya ucapkan takziah atas kehilangan kalian. Yang meninggal, yang ditinggalkan, yang mentongsampahkan dan ditongsampahkan, yang dihina dan dipandanghinakan, yang bakal mati hatinya atau jantungnya atau jasadnya atau rohnya. Betul. Takziah.Kehilangan anda lebih besar dari saya.

lorong gelap.gelap gelap

2 comments: