Sunday, March 28, 2010

BANGKAI BERNYAWA

DEMAM PANAS
Julat suhu badan yang normal ialah 36 - 37 darjah C. Suhu yang melebihi 37.7 darjah C menandakan demam. Namun, paras ketinggian suhu tidak semestinya petanda yang tepat tentang keadaan sesuatu penyakit. Demam bukan merupakan penyakit tetapi adalah tanda penyakit. Selain penyakit, suhu badan aku juga berubah-ubah mengikut waktu dan kecerdasannya. Misalnya, suhu badan aku mungkin melebihi 38 darjah C selepas aku menyiapkan lukisan lukisan kat kolej,ini kerana mulut dan hidung aku yang agak manja ini terkena semburan dan hiduan asid asid dan cat cat yg kurang berkualiti.tetapi yg menjadi hairan nya,kat kolej bertahan pula,sampai sahaja di rumah, badan terus menghempas diri ke tilam.sehingga sampai satu tahap dimana malam kelmarin aku menghabiskan masa tidur selama 22 jam tanpa makan dan minum kerana keletihan.
Adakah keadaan ini serius?
adalah semestinya serius kepada gadis kecil seperti aku ni,yang teramat lah degil nak makn ubat walaupun dipaksa berkali kali tetap dengan pendirian teguhnya dengan berkata tidak kepada ubat!

pegang boleh,masuk mulot tak nak :(

No comments:

Post a Comment